دستور تهیه کلم پلوی شیرازی اصیل

شاید تا به حال به روش های مختلفی کلم پلو تهیه کرده اید اما آسوده خاطر هستیم اگر یک بار کلم پلوی شیرازی را درست کنید، دور دستورالعمل های دیگر طبخ کلم پلو را خط خواهید کشید. عطر سبزی های عطر آگین این غذا آنچنان در خانه خواهد پیچید که شما را مدهوش خواهد کرد؛ بنابراین حتما این غذا را در خانه درست کنید. این غذا با مواد اولیه کاملا ساده درست می شود و از ارزش غذایی بالایی بهره مند است. 

مواد لازم برای تهیه کلم پلو :

گوشت چرخ کرده : 400 گرم

برنج : 4 پیمانه

کلم : 700 گرم

پیاز متوسط : دو عدد

آرد نخودچی : دو قاشق غذاخوری

پیاز داغ : چهار قاشق غذاخوری

سبزی معطر شامل (ریحان، تره، ترخون و شوید) : 250 گرم

نمک و فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم

پودر لیمو عمانی : به مقدار لازم

طرز تهیه کلم پلو شیرازی :

برای تهیه این پلو خوشمزه ابتدا باید تابه ای را روی گرما قرار دهید و به میزان چهار قاشق غذاخوری پیازداغ را به همراه زردچوبه، فلفل و اندکی روغن درون تابه بریزید.

بعداز آن کلم را به شکل رشته رشته ریز کرده و به مواد درون تابه اضافه کنید.

همه مواد را روی دما پایین خوب تفت دهید تا کاملا درهم آمیخته شود پس از آن به مقدار 2/3 لیوان آب درون تابه بریزید و در تابه را ببندید تا کلم ها نرم و پخته شوند.

پس از نرم شدن کلم ها درب تابه را بردارید تا آب مازاد آن تبخیر شود.

سپس دو قاشق غذاخوری از سبزی های معطر را جدا گذاشته و باقیمانده سبزی را به همراه اندکی نمک و پودر لیمو عمانی، پس از اینکه آب مواد تفت داده شده کاملا تبخیر شد به آن اضافه کنیدو مواد را اندکی تفت دهید.

پیاز ها را رنده کنید و آب آن را خوب بگیرید پساز آن درون یک ظرف گوشت چرخ کرده، سبزی معطر، آرد نخودچی، نمک و فلفل و پیاز رنده را ریخته و کاملا ورز دهید تا یکدست شوند.

همچنین بخوانید:

مقدار کمی از مایه را برداشته و به کمک دست گرد کنید.

گوشت قلقلی ها را داخل تابه بریزید و با اندکی روغن حرارت دهید بعد در تابه را ببندید تا عالی پخته و سرخ شوند.

برنج آب کش شده را با مایه کلم و روغن تابه ای که گوشت را با آن سرخ کره اید، مخلوط کنید سپس داخل یک قابلمه برنج و گوشت قلقلی را به صورت لایه لایه بریزید.

در انتها هم دو سوم لیوان آب را دور تا دور قابلمه بریزید و برای 30 تا 45 دقیقه دم کنید.