پیش غذا به مقدار کوچکی از غذا گفته می‌شود که قبل از غذای اصلی سرو می‌شود. پیش غذاها دارای تنوع بسیار هستند و به دو دسته پیش غذای سرد و پیش غذای گرم تقسیم می‌شوند. نحوه سرو پیش غذا هم بر عهده میزبان است؛ که آن را در کنار غذای اصلی، قبل از آن، و یا  بین غذاهای اصلی سرو کند. پیش غذاها معمولا به نحوی طراحی و تهیه می‌شوند که به راحتی و با دست خورده شوند. به همین علت خیلی وقت‌ها با نام فینگرفود یا غذای انگشتی به آن‌ها اشاره می‌شود.

شکل بسیار رایج و ساده‌ای از پیش غذاها که به سادگی و در منزل قابل تهیه هستند از قرار دادن مواد مختلف روی نان تست به دست می‌آید. برای تهیه این پیش غذاها نیازی به مهارت آشپزی فوق العاده و یا دسترسی داشتن به مواد غذایی خاص و گران قیمت نیست. می‌توان با مواد ساده و در زمان بسیار کم انواع متعددی از پیش غذا با نان تست را آماده و مهمانان خود را غافل گیر کنید.

برای آشنایی با انواع پیش غذا با نان تست و طرز تهیه آن‌ها با ما همراه باشید. ما می‌خواهیم به شما بگوییم چگونه پیش غذاهای ساده را در زمان کم و بدون صرف هزینه زیاد و مواد خاص به آسانی در منزل خودتان درست کنید و کنار مهمانانتان از آن‌ها لذت ببرید. بنابراین نگران نباشید! این یک کلاس آشپزی پیشرفته نیست!

با کوکری همراه باشید

انواع پیش غذا با نان تست

انواع پیش غذا با نان تست

  • بروسکتا

روی نان تست مقدار کمی روغن زیتون بمالید.  سپس گوجه های ریز شده را روی آن بریزید و با برگ ریحان تزیین کنید. می‌توانید از گوجه گیلاسی هم برای این پیش غذا استفاده کنید که خرد کردن آن راحت تر بوده و ظاهر زیباتری هم دارد. روی پیش غذای خود کمی پودر سیر و پنیر پارمژان بریزید.

می‌توانید این پیش غذا را  داخل مایکروفر کمی گرم کنید و یا به صورت سرد برای مهمانان خود سرو کنید.

 

همچنین بخوانید: کتلت شکم پر خوشمزه و لذیذ همراه با خواص عالی سیب زمینی

  • تست سبزیجات

برای تهیه این پیش غذا می‌توانید از انواع سبزیجات رنگی مورد علاقه‌تان استفاده کنید. فلفل دلمه‌ای‌های رنگی، بادمجان، کدو و ... گزینه‌های خوبی برای استفاده شما خواهند بود. این سبزیجات را به صورت باریک و بلند خرد کرده و در روغن تفت دهید. سپس مخلوط آن‌ها را روی نان‌های تست بریزید. فینگرفود زیبای شما آماده سرو است!  مهمانان گیاهخوار شما هم خیلی از این پیش غذا استقبال خواهند کرد.

برای بهتر شدن مزه و ظاهر این پیش غذا نیز می‌توانید یک لایه پنیر خامه‌ای یا پنیر لبنه بین سبزیجات و نان تست قرار دهید.

 

 

  • تست آووکادو و میگو

تست آووکارو و میگو یک غذای انگشتی بسیار شیک برای سرو کردن می‌باشد. برای تهیه آن، میگوها را سرخ کرده و روغن آن را بگیرید. سپس در یک ظرف دیگر پوره آووکادو درست کنید؛ به این ترتیب که آووکادوی له شده را با مقدار کمی شیر و ادویه به میزان لازم داخل قابلمه حرارت دهید تا مخلوط پخته و یکنواختی مشابه پوره سیب‌زمینی داشته باشید.

مقداری از پوره را به صورت یه لایه کلفت روی نان تست بمالید و یکی از میگوهای سرخ شده را روی آن قرار دهید.

بهتر است که این پیش غذا را به صورت گرم یا ولرم برای مهمانان خود سرو کنید.

 

 

  • تست الویه

الویه در بسیاری از مهمانی‌های رسمی و غیر رسمی یکی از گزینه‌های میزبانان برای قرار دادن بر روی میز غذا می‌باشد. از این غذای محبوب می‌توان برای تهیه یک پیش غذا با نان تست ساده هم استفاده کرد. با مخلوط کردن سیب‌زمینی پخته، تخم‌مرغ پخته، خیار شور و سس مایونز می‌توانید یک الویه خانگی داشته باشید و یا از اگر زمان ندارید از الویه‌های آماده استفاده کنید. الویه را به صورت یک لایه کلفت روی نان تست قرار دهید و برای تزیین روی آن از یک زیتون، یک برگ سبزی، و یا هرچیز دیگری متناسب با خلاقیت خودتان استفاده کنید.

 

  • تست پیتزا

فرقی نمی‌کند که شما طرفدار پیتزا با سوسیس و کالباس باشید یا پیتزای سالم با گوشت و مرغ! این پیش غذا می‌تواند بر اساس سلیقه شما با هر مواد اولیه درست شود. تنها نکته مهم این است که فراموش کردن پنیر پیتزا و آویشن را فراموش نکنید! مواد مورد علاقه‌تان را از قبل بپزید و روی نان تست بریزید. روی آن را با پنیر پیتزا بپوشانید و مقداری پودر آویشن به آن اضافه کنید. سپس نان تست به همراه محتویاتش را داخل مایکروفر بگذارید تا پنیر آن آب شود.

این پیش غذا جزو پیش غذاهای گرم محسوب می‌شود؛ اما سرو کردن آن به صورت سرد هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 

 

  • تست قارچ

تست قارچ یک پیش غذا و یا حتی کنار غذای خوشمزه و بسیار ساده است. برای تهیه آن مقداری پیاز، مقدار کمی سیر رنده شده، و قارچ ریز شده را داخل یک ماهیتابه تفت دهید، تا آنجایی که آب قارچ گرفته شود. سپس ژامبون گوشت خرد شده به قطعات کوچک را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید تا آن هم تفت داده شود. قابلمه را از روی گاز بردارید و اجازه دهید تا مواد کمی خنک شوند. سپس در یک ظرف مواد داخل قابلمه را با پنیر پیتزای رنده شده، جعفری خرد شده، یک قاشق سس مایونز، و نمک و فلفل به میزان کافی مخلوط کنید. مخلوط آماده شده را روی نان‌ تست قرار دهید و داخل مایکروفر یا فر بگذارید تا پنیر آن آب شود و مواد به هم بچسبند. پیش غذای خاص و هیجان انگیز شما آماده است!

می‌توانید در صورت تمایل به مخلوط خود دانه‌های ذرت پخته هم اضافه کنید.

 

 

  • تست سزار

سالاد سزار بین افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ تا آن‌جایی که دیده شده در منوی بسیاری از رستوران‌ها پیتزای سزار هم اضافه شده است. تست سزار برای کسانی که سالاد سزار از سالاد‌های مورد علاقه‌شان است و تمایل به صرف وقت زیاد بر روی تهیه پیش غذاهای خود ندارند یک گزینه بسیار مناسب است.

برای تهیه این پیش غذای ساده می‌توانید از سس سزار آماده و یا ترکیب کردن سس مایونز با مقداری آبلیمو و نمک و پودر سیر استفاده کنید. مرغ را به قطعات ریز خرد کرده و آن را داخل ماهیتابه با مقداری ادویه تفت دهید. سپس به آن اجازه دهید تا سرد شود. همچنین کاهو را به صورت باریک و ریز خرد کنید. لایه نازکی از سس را بر روی نان تست بمالید، سپس یک لایه کاهو و روی آن یک لایه مرغ قرار دهید. می‌توانید مقداری پودر پنیر پارمژان هم روی پیش غذای خود بپاشید.

 

 

منبع : مامانپز